BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

The Next Steps.....

My photo
Jeiju Island, Seoul, South Korea
'Masih Berusaha Untuk Terus Hidup'

Pages

Sunday, January 24, 2010

Bergetar Jantung,Tak Sama Getarnya Gempa

ASSALAMMUALAIKUM...SALAM PEMBUKA BICARANature Reflection Pictures, Images and Photos

Coretan sepi malam duka,kenapa mesti malam sahaja yang duka bukan pagi bukan tengahari.
Kan sepi itu sinonim dengan malam dan bukannya pagi atau tengahari..
Ku akui hanya mampu mencerna jiwa membasuh luka tatkala malam menjengahkan wajahnya.
Muhasabah diri yang bermulanya di malam hari kerna mencari nafkah demi sesuap nasi di siang hari..
Permulaan dan perantaraan hamba-NYA menagih kasih dari Tuhan Yang Maha Esa..
Tatkala malam sunyi baru ku akui hanya aku mampu melampirkan kesungguhan mencurahkan rasa kepada Yang Maha Esa..

Malam yang sepi..kenapa sepi??kerana waktu ini adalah yang tepat insan - insan di dunia melepaskan rasa lelah hiba sedih dan kecewa..
terlalu minoriti jumlahnya bagi insan yang mencurahkan rasa di siang hari..
siapa bilang tidak ada?? pasti ada....cuma mungkin masih belum ketemu...
Aku akui,aku lemah bila malam hari menjelma. sering aku merasa sepi walaupun kebisingan kota sering menghungat aku untuk melirikkan mata..
Kenapa?? kerana pada ketika itu aku masih belum menemukan setitis air suci yang mampu meredakan naluriku sebagai seorang perempuan...
Yang ada di kepala aku hanyalah bayangan lirik mata - mata nakal yang sering mengabaikan aku tatkala aku membutuhkan mereka..
Tapi... aku lupa sebenarnya...
Tatkala aku temukan sinar yang bercahaya di tengah kegelapan malam aku sedar sebenarnya Kesucian kejernihan keinsafan itu ada di jiwa setiap insan bila malam melabuhkan tirai..
Sering kita terlupa untuk bersyukur dengan nikmat yang Tuhan berikan dan menjadikan malam sebagai hamba untuk kita melampiaskan nafsu..
Benar,itu andaian aku waktu dulu dan bila aku tidak menemukannya aku menjadi kecewa sedangkan kebahagiaan yang kau temukan hanyalah dengan mensyukuri mukjizat yang diturunkanNya dan menitipkan doa demi kesejahteraan diri dan kemurahan rezeki..
Kerana malam ini Allah hadiahkan aku bintang yang bercahaya...Yang pasti aku tidak lagi sepi..Terima Kasih Ya Allah kerana kau membuka mata hamba Mu yang naif dan berdosa ini untuk terus mengenalMU dan mensyukuri rahmatMu....


0 comments: