BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

The Next Steps.....

My photo
Jeiju Island, Seoul, South Korea
'Masih Berusaha Untuk Terus Hidup'

Pages

Tuesday, May 5, 2009

Jatuh Cinta....Lagi?

!love Pictures, Images and Photos Entry kali ni...wakakaka nak buat aku senak perut kalau ingatkan..
Ntah pape je rasenye...Bile ingat balik rase malu ......kelakar .....nak gelak guling-guling......nak nanges...... pon ader,saat pertama kali rasa jatuh cinta tu .......tapi pengalaman yang indah aku dapat rase biler kita tahu ader orang yang selain daripada keluarga kita sayang kan kite.... tapi kan pengalaman tu juga akan jadi satu pengalaman yang buruk


icon - love Pictures, Images and Photos
"Cinta itu akan wujud sendiri apabila tiba masanya nanti.TUHAN itu MAHA ADIL,dan kita sendiri jangan sesekali mudah putus asa. Cinta tidak selalunya indah, kehidupan yang membahagiakan sebenarnya bukan dengan cinta manusia. Tetapi cinta Yang Maha Esa, itu adalah cinta sejati dan abadi. TUHAN tidak pernah mengecewakan kita ataupun menuntut pergorbanan yang adakalanya tidak terlangkau oleh diri kita sendiri.TUHAN sentiasa bersama kita disaat susah dan senang. alaupun pelbagai kesilapan dan dosa yang kita lakukan, TUHAN tidak pernah meninggalkan kita malah masih terus membenarkan kita menjalani kehidupan seperti biasa dengan mengecapi nikmat dunia yang sekelumit ini. Cinta kepada manusia hanya sementara,jangan terlalu pasrah kepada perasaan itu. Kerana percayalah, apabila kita telah temuinya nanti,ianya tidak akan sama seperti yang kita impikan dan ianya bukan lagi tumpuan utama. Kita mungkin akan tertanya berbaloikah dengan segala penantian dan pengorbanan selama ini semata untuk mendapatkan cinta yang tidak tentu hala tujunya. Sampai bila seseorang manusia itu dapat menyintai kita tanpa melukakan dan mencalarkan hati kita? Malah lebih menyedihkan jika terus menerus hati kita diremuk dan ditumbuk lumat tanpa belas kasihan, tanpa mengingati bahawa suatu masa dahulu kita dipilih kerana tiga patah perkataan yang dianggap keramat ketika itu"

Baris kata-kata dari novel yang aku baca sepanjang pengangguran aku ni
Buat aku terpaku beberapa jenak...panjang menung aku fikirkan
Betul jugak apa yang ditulis dan kenapa mesti mengobseskan diri pada satu cinta yang memang tak akan kekal lame
Katalah sekarang seseorang berkata sayang pada kita tak mustahil dia akan berkata sayang juga pada orang lain......
Ya~!! memang dulu aku terlalu obses kejar cinta yang tak layak aku kejar sebenarnya
Kenapa mesti "die" yang aku kene kejar sedangkan "die" dah banyak lumatkan,hancurkan,blenderkan, hati aku yang dah sedia rapuh ni
Apa yang aku buat sekarang hanya berserah dan berserah semoga aku dapat berjumpa dengan seseorang yang dapat menjaga aku dan menyayangi aku ape
adenye....AMIN

0 comments: